tjuvlyssnat 6.

#1. En cool familj sitter runt ett bord på en restaurang och samtalen pågår för fullt. Pappan i familjen vänder sej om till den 16 åriga dottern och 20 åriga sonen och frågar:
Vet ni vilken geometriskform som har den största möjliga arean vid en given omkrets?
Sonen: En cirkel
Pappan: Rätt, ju fler hörn figuren har desto större area har den.
Dottern: Ja, en cirkel har ju oändligt många hörn ...

#2. Samtalen vid bordet fortsätter i samma stil men denna gång vänder sej den 20 åriga sonen till den 16 åriga dottern och frågar:
Men vilken 3Dkropp  har störst volym då?
Dottern: Ett klot!!
Sonen: Fel, en sfär.
Dottern: Va? Vad är det? ...
Sonen skakar suckandes på huvudet (bör tilläggas att sonen läser tekniskfysik på universitetet OCH är 4 år äldre än den annars så inteligenta systern)

#3. Samma familj, samma bord. Den 21 åriga dottern höjer sin stämma och säger:
Okej alla, nu ska vi ha en viktig omröstning. Vem vill ni ska gå från bordet, Jag eller Min syster.
Jag?
*ingen räcker upp handen*
Min syster?
*tre personer räcker upp handen, den 17 åriga sonen, dottern OCH systern , som efter 3 sekunder inser hennes fel, skriker till och försöker drastiskt ändra sitt beslut men utan framgång* 

#4. Pappan: Ja, jag föddes ju runt 50 år.

Jaha, man kanske hade behövt vara med på samtliga för att inse det hysterist roliga i dem.

Kommentarer
Postat av: anne

Mmmm.

2009-06-28 @ 22:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0