slutet och början.

Idag slutade jag på min gymnasieskola.

Det är både skönt och tråkigt, tråkigt för att jag kommer sakna alla, området (jag älskar saltsjöbaden) och trot eller ej: pendlandet. Jag har haft så otroligt många älskvärda upplevelser under de här 200 dagarna så det är sjukt! Jag ångrar ingenting. Jag är jätteglad att jag tog chansen och provade nått nytt, jag har lärt mej så mycket och jag har haft sjukt kul.
Men skolan uppfyllde inte mina krav, den var inte tillräckligt bra för att det ska vara värt att gå upp klockan fem varje morgon, åka 2-3 timmar (enkel resa) och sen komma hem runt sju.

Så nu börjar mitt nya liv; jag ska börja på Gripen här i Nyköping. Det innebär att jag kommer kunna sova nästan tre timmar längre varje morgon, kommer hinna ha ett liv, kommer hinna träna och kommer kunna göra så mycket mer.

Jag kommer sakna allt så mycket, våran vackra huvudstad med världens bäästa central, saltisbanan, flemmingebanan, tuben och allt annat som kommer till pendlandet. Mest kommer jag sakna spänningen i vardagen.

Jag vill tacka Katten Bennt som är den bästa resekompanjonen man kan tänka sej, samt resten av familjen Bennt för allt annat de bidragit med, inte minst deras bil som btw är min favvobil på hela jorden.

Jag ser fram emot allt det nya som kommer komma nu på Gripen och kommer alltid vara tacksam över att jag vågade ta chansen att testa. Jag kommer aldrig ångra det beslutet jag tog för 202 dagar sen typ. Tack för mej, den mindre kattiga halvan av EsterKatrin.

over and out.

Kommentarer
Postat av: anne

Man lär sig av allt och ni har lärt er massor! Inte rent akademiskt bara...:( och det var ju det som var tanken.

2009-03-10 @ 05:57:09
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0