come give me love, a masterpiece.

Jag vet en vän som bor i huset intill och hon har lovat mej allt va jag vill, mmmhm.. Jag vet en vän, som är lika blåögd som jag, vi borde få det bra när mina fingrar inte känner mer, när mina ögon inte längre ser, när livet vänder, ska jag ännu be come give me love. Kom ge mej världen, kom ge mej fred, kom sänk ditt huvud och lägg dej ner. Kom ge mej kroppen, kom ge mej allt som du har och jag ska stanna kvar. Jag vet ett rum långt in dit vi brukar gå om vi ska gömma oss, bara vi två, mmmhm… jag vet en vän, som är lika mörkrädd som jag vi gjorde slut idag. När mina öron inte längre hör, när bladen faller och en stjärna dör. När livet vänder ska jag ännu be come give me love. Kom ge mej solen, kom ge mej hav, kom ge mej jorden vi lever av. Kom ge mej kroppen, kom ge mej allt som du har och jag ska stanna kvar, mmm Kom ge mej sommar, kom ge mej liv, kom ge mej kärlek och livs motiv. Kom ge mej kroppen, kom ge mej allt som du har och jag ska stanna kvar, mmm… Kom ge mej sanning, kom ge mej tid, kom ge mej kunskap, kom ge mej frid, kom ge mej doften, kom ge mej allt som du har och jag ska stanna kvar, mmm…

- Ted Gärdestad, 1973


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0