16.36

När jag (nyss) kom hem från min första (el)gitarrlektion var Josef i köket och fixade mellis/middag till sej själv. Till ingens förvåning var det rostade mackor med kaviar som stod på schemat. Josef har alltid bara rostat mackorna, tryckt dit kaviar, rullat ihop dem och tryckt in dem i munnen. Jag kollar alltid lika beskymrat på. Den här gången mannade jag till mej och ifrågasatte. Såhär lät konversationen:
Jag: Josef, varför äter du dem sådär, de kan ju knappast vara gott?
Josef: Vadårå?
Jag: Men det är ju lixom....ingen kärlek i görandet av dem.
Josef: *svarar inte*
Jag tycker jag fick ut mycket av det. Nu ska jag äta (mackor gjorda med så mycket kärlek att det är stört). Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0